Retourbeleid

ALGEMENE INSTRUCTIES

Om de behandeling van alle Terugzendingen zoveel mogelijk te vereenvoudigen, verzoekt CN-Parts de Koper vriendelijk om ons Retouraanvraagformulier volledig in te vullen.

CN-Parts reageert zo snel mogelijk op elk Retouraanvraagformulier. CN-Parts streeft er altijd naar om een geschikt voorstel te doen en richtlijnen te geven voor de verdere afhandeling van de aanvraag van de Koper. Als CN-Parts aanvaardt dat de Koper een Product terugzendt, dan stuurt CN-Parts naar de Koper een Retourbon, dat een Retournummer vermeldt. Als de Koper een Ruilonderdeel bestelt, dan stuurt CN-Parts automatisch een Retourbon ‘oud stuk’ met een Retournummer, samen met de orderbevestiging.

Een Retourbon is geldig voor de termijn die erin is vermeld. Indien de Koper het Product pas na het verstrijken van de geldigheidstermijn naar CN-Parts terugstuurt, behoudt CN-Parts zich het recht voor om, naar eigen inzicht, een Handling Cost aan te rekenen en om de Retouraanvraag tot Terugzending te weigeren.

Indien uit technisch nazicht door CN-Parts van een Retourzending blijkt dat gebreken of schade aan dat Product:

Ontbreekt in de lijst van gebreken of schade die de Koper op zijn Retouraanvraagformulier vermeldde, of

Het gevolg zijn van verkeerd gebruik zoals in art. 9.5 van de Algemene Verkoopvoorwaarden van CN-Parts beschreven, of

Het gevolg zijn van beschadiging tijdens het terug-transport naar CN-Parts, kan CN-Parts niet aansprakelijk gesteld worden voor deze defecten of schade. CN-Parts behoudt zich het recht voor om, naar eigen inzicht, een Handling Cost aan te rekenen of de Retouraanvraag te weigeren.

SPECIFIEKE INSTRUCTIES

Bovendien moet de Koper rekening houden met volgende specifieke instructies:

Klachten

De Koper mag een Klacht indienen wanneer de levering door CN-Parts niet overeenstemt met de bestelling van de Koper of wanneer een Product defect blijkt;

De Koper moet rekening houden met de volgende tijdslimieten: Klachten met betrekking tot beschadiging bij het transport moeten op de vervoerdocumenten worden vermeld en moeten binnen twaalf (12) uur na de levering van het Product aan CN-Parts worden gemeld. Klachten met betrekking tot zichtbare schade aan het Product (maar niet veroorzaakt door het transport) of klachten over een levering die niet overeenstemt met de bestelling van de Koper, moeten binnen 48 uur na levering aan CN-Parts worden gemeld. Alle andere Klachten moeten uiterlijk binnen drie (3) maanden na levering van het Product aan CN-Parts worden gemeld, tenzij de overeenstemmende factuur voor het Product een andere termijn vermeldt.

Terugname aanvragen

De Koper mag een Terugname aanvragen wanneer de levering door CN-Parts overeenstemde met de bestelling door de Koper, maar de Koper het Product aan CN-Parts wil terug verkopen tegen de oorspronkelijke netto factuurwaarde. CN-Parts aanvaardt alleen om Producten terug te nemen als ze zich in hun oorspronkelijke en ongeopende verpakking bevinden;

CN-Parts aanvaardt geen Terugname in de volgende gevallen:

Producten die werden geassembleerd; Producten zonder verpakking, verzegeling of controlelabels; Producten die speciaal voor de Koper werden besteld of ontworpen; Producten die door CN-Parts werden Gereconditioneerd; Producten die op de verkoopdocumenten van CN-Parts staan vermeld als “nietannuleerbaar en niet-terug stuurbaar” of Producten met een lage verkoopwaarde per stuk (zie: Bijzondere Vereisten voor het terugsturen van Producten);

Als CN-Parts de aanvraag van de Koper voor de Terugname van een Product aanvaardt, dan wordt voor deze Terugname een administratieve toeslag aangerekend (zie: Bijzondere Vereisten voor het Terugsturen van Producten); o Het transport van de Klant naar CN-Parts wordt door CN-Parts georganiseerd op risico en kosten van de Koper, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. CN-Parts zal de transportkosten van zijn creditnota aan de Koper aftrekken.

Ruilonderdelen

Als de Koper een Ruilonderdeel heeft besteld, dan zal CN-Parts een gebruikt onderdeel leveren dat werd hersteld, onderhouds- en herstellingskosten voor dat onderdeel aanrekenen en van de Koper verwachten dat hij zijn eigen, defecte onderdeel naar CN-Parts terugstuurt;

De Koper moet binnen drie (3) maanden zijn eigen defecte onderdeel terugsturen en het moet herstelbaar zijn, dit wil zeggen dat er geen essentiële onderdelen aan mogen ontbreken, noch onherstelbaar zijn, verbrand, gebarsten of op een andere manier onherstelbaar beschadigd. Als de Koper het defecte onderdeel niet binnen de tijdslimiet terugstuurt of als het niet herstelbaar is, dan zal CN-Parts ook een Waarborg aanrekenen;

Samen met zijn orderbevestiging stuurt CN-Parts een Retour bon ‘oud stuk’ naar de Koper. Een Retour bon ‘oud stuk’ voor een Ruilonderdeel is geldig gedurende drie (3) maanden na de uitgifte ervan. Als de Koper tijdig zijn defect onderdeel naar CN-Parts terugstuurt, dan zal CN-Parts een creditnota opmaken voor de factuur van het Basisonderdeel. Als de Koper zijn defect onderdeel niet tijdig terugstuurt, dan wordt de factuur van CN-Parts voor het Basisonderdeel verschuldigd, naast de factuur van CN-Parts voor de onderhouds- en herstellingskosten.

CN-Parts kan slechts een flexibele opvolging van de Terugzending door de Koper garanderen (inclusief een eventuele creditering) als de Koper beschikt over een geldige Retour bon, inclusief een Retournummer.

Als de Koper Producten naar CN-Parts terugstuurt zonder geldige Retour bon, inclusief een Retournummer, zal CN-Parts de Terugzending door de Koper weigeren en alle hieruit voortvloeiende kosten aan de Koper aanrekenen